
Firma Deloitte jak co roku przeprowadziła badanie świątecznych zwyczajów konsumenckich w Polsce. Wynikało z niego, że:
- Polacy w tym roku przeznaczą na przygotowania świąteczne 200 zł więcej, niż w zeszłym roku. Większy budżet jest podyktowany wzrostem cen produktów.
- Planowany wzrost wydatków zostanie przeznaczony na żywność i podróże,
- 65% Polaków w okresie świątecznym chce wesprzeć osoby potrzebujące. Średnia kwota, jaką chcą przeznaczyć na taką pomoc to 90 zł.
- Polacy najczęściej (56%) będą obdarowywać bliskich kosmetykami. Innymi często wybieranymi prezentami będą gry, akcesoria elektroniczne, zabawki oraz książki.
- 47% ankietowanych planuje wydać około połowę swojego budżetu świątecznego przez Internet. Badani najczęściej będą korzystać z serwisów zakupowych typu marketplace tj. Allegro
- Online najczęściej będą kupowane produkty związane z podróżami i spędzaniem czasu wolnego (71%), powiązane z hobby, zabawki lub książki (63%) oraz akcesoria elektroniczne (64%),
- 85% badanych zadeklarowało, że zakupy spożywcze będą robić w sklepach stacjonarnych,
- Średnio jeden badany planuje kupić 7 prezentów, które trafią do jego najbliższych - dzieci i partnera.
FA czego szukali Polacy w wyszukiwarce Google przed tegorocznymi świętami? Najczęściej wpisywanymi hasłami były:
- Ekskluzywne ozdoby świąteczne,
- Święta Bożego Narodzenia w górach,
- Święta w górach,
- Świąteczne swetry dla par,
- Sukienka na święta,
- Piżamy świąteczne dla rodziny.