10 grudnia

Ćwiczenia oddechowe - uniknij stresu podczas szykowania Świąt


Gorączka przedświąteczna przed nami! Nie bez powodu ten okres nosi taką nazwę. Natłok obowiązków związanych z przygotowaniem Świąt może przynieść wiele stresu. Na większość z nas czeka sprzątanie i przystrojenie domu, gotowanie potraw wigilijnych, kupienie prezentów, przyjęcie gości, wysłanie życzeń do rodziny i przyjaciół. Chcąc to wszystko dopiąć na tzw. ostatni guzik czujemy presję.


Jak nie wkręcić się w spiralę przedświątecznego stresu?

Jak nie wkręcić się w spiralę przedświątecznego stresu?


Przygotowaliśmy dla Was jedną, bardzo skuteczną propozycję – ćwiczenia oddechowe.
Brzmi banalnie, jednak to takie ćwiczenia przynoszą odprężenie i zmniejszają poziom stresu.

Zachęcamy do wypróbowania poniższego sposobu. To kilka minut tylko dla Ciebie. Skup się na sobie i podążaj za kolejnymi punktami.

Usiądź na krześle lub połóż się na łóżku. Znajdź dla siebie wygodną pozycję.

Zauważ swój oddech i nie zmieniaj go. Po prostu oddychaj i zaobserwuj swój wdech i wydech. To ćwiczenie powtarzaj przez pół minuty.

Weź głęboki wdech nosem i długi powolny wydech ustami. Powtórz to ćwiczenie 3 razy. Zauważ, jak z każdym wydechem Twoje ciało rozluźnia się.

Prawą dłoń połóż na brzuchu, a lewą na klatce piersiowej. Weź wdech nosem, tak aby prawa ręka się uniosła, a lewa pozostała na swoim miejscu. Wypuść powietrze ustami, tak aby prawa ręka opadła, a lewa pozostała na swoim miejscu. To ćwiczenie powtarzaj przez co najmniej minutę. Nie śpiesz się.

Czujesz odprężenie i rozluźnienie? Następnym razem, spróbuj je wykonać z zamkniętymi oczami.

Zadbaj o siebie i poświęć kilka minut dziennie na ćwiczenia relaksacyjne. Ćwiczenia oddechowe pomogą Ci zachować spokój nie tylko przed Świętami, ale przez cały rok. Możesz je stosować codziennie lub w sytuacji stresowej. Pomożesz sobie zmniejszyć odczuwanie stresu i jego wpływ na organizm.


Podziel się na social media
Powrót do kalendarza